11. 03. 2020

Víťazné tímy - Prešov - Solivar, Pri majáku 1

Prešovská predajňa Milk–Agro s označením Pri majáku 1 nemá ešte dlhú históriu. Napriek tomu sa je podarilo umiestniť na prvom mieste v každoročnej súťaži o Najlepšiu predajňu roka 2019 v rámci svojej skupiny. O tomto úspechu sme sa porozprávali s pani vedúcou predajne Stanislavou Leškovou.

Taká útulná, ale malá predajnička. Čomu vďačíte, že ste to dotiahli na prvé miesto?

Čomu vďačím… tak určite mojim kolegyniam. Rozbiehali sme to tu zhruba pred tromi rokmi. Predajňa je úplne nová, celý tento komplex sa staval súčasne s miestnou bytovou výstavbou. Začiatok bol pre mňa veľmi ťažký, lebo tu nebol dobrý kolektív. Za tie tri roky sme zvládli viacero personálnych zmien. Občas som sa už takmer vzdávala a myslela som si, že chyba je vo mne, ale ukázalo sa, že ak sa „vyskladá“ dobrý tím, dá sa žiť vo vzájomnej harmónii a chod predajne je plynulý a úspešný. Veď vidíte…

Takže sa dá naučiť byť dobrou vedúcou…

Áno, dá a menovite chcem poďakovať pani vedúcej z predajne Centrál, Martine Tarbajovej, ktorá mi veľmi pomohla. Učila ma, čo všetko má vedúca vedieť, a hlavne mi verila, že na to mám a že sa naučím všetko, čo budem potrebovať. Viete, nie som typ človeka, ktorý sa rýchlo presadí v kolektíve, skôr môžem povedať, že som dostala príležitosť a uspela som. Moja práca ma veľmi baví, našla som sa v nej… Teraz môžem povedať, že každá predavačka by si mala vyskúšať miesto vedúcej. Ja som tiež nerozumela tomu, keď som videla svoju vedúcu sedieť v kancelárii a „nič nerobiť“. To „ničnerobenie“ je neustále rozmýšľanie o tom, čo treba a koľko objednať, tak aby sa predalo a súčasne rozmýšľať, čo treba na predajni vylepšiť, aby boli zákazníci spokojní a zároveň s nimi komunikovať a reagovať na ich požiadavky.  

Akých tu máte zákazníkov?

Povedala by som, že skôr stálych, pravidelných. V prvom roku to nebolo žiadne terno, otvárali sme v lete, tak kým si ľudia zvykli, že sme tu, chvíľu to trvalo. Ale v roku 2018 už návštevnosť aj tržby stúpali.

Čo ľudia najradšej kupujú?

Hlavne mliečne výrobky SABI, mlieko, jogurty, maslo, tvaroh, jednoducho naše kvalitné produkty a popritom si už nakúpia aj ostatné veci. Snažíme sa im zabezpečiť všetko základné, čo potrebujú a objednať, čo si pýtajú.

Darí sa objednávať tak, aby sa vám všetko predalo?

Zo začiatku som mala pred väčšími objednávkami rešpekt, ale potom som zistila, že kto neriskuje, ten nevyhrá. Pre zákazníka je vždy lepšie mať dostatok tovaru a prípadne aj zaujímavé akcie ako prázdnejšie regály… Videli sme to aj napríklad pred vianočnými sviatkami. Ľudia k nám chodili radšej ako do veľkých preplnených centier, kde bolo treba stráviť celé hodiny pri nakupovaní. U nás si nakúpia všetko, čo potrebujú a za oveľa kratší čas.

Prezraďte recept na úspech…

Neviem to takto povedať, skôr sa v mojom prípade držím toho, čo povedal náš pán riaditeľ Kundrát, že každá vedúca si vyberá sama svoj tím. Aspoň v mojom prípade sa to skutočne potvrdilo.

Ďakujeme za rozhovor.

Varte s chuťou a chutne

otvoriť receptár

Otázky o zdraví

hľadám odpoveď

Čerstvé a chutné akciové produkty nielen vo vašej chladničke.

Súhlasím s pravidlami Ochrany osobných údajov.
Hore