18. 03. 2019

Úspešná predajňa v Prešove

K výhercom súťaže o najlepšie predajne spoločnosti Milk-Agro sa zaradila aj predajňa na Hlavnej ulici 47 v Prešove. Vo svojej skupine dokonca na prvom mieste. Porozprávali sme sa o tom s pani vedúcou Danou Bellovou a jej zástupkyňou Monikou Lucíkovou.


Prešovčania vedia, že predajňa Milk-Agro na tomto mieste na pešej zóne nie je dlho… Kedy ste otvárali?

Pani vedúca Dana Bellová: Viem to úplne presne, bolo to 1. októbra 2016. Vtedy sme začali. Samozrejme, príprava priestoru, umiestnenie regálov, chladiacich vitrín a boxov sa dialo skôr, ale samotný predaj sa začal prvého októbra. Pamätám si, že keď som tu prišla, páčilo sa mi tu. Predstavovala som si, kde postavíme regály, kde stojany, chladiarenské pulty, až zrazu to tu bolo plné, pripravené na predaj.
Pani zástupkyňa Monika Lucíková: Predajňa má obdĺžnikový tvar, to znamená, že pri kontrole a dokladaní tovaru sa mierne nachodíme… (smiech), to nás udržiava v dostatočnej fyzickej kondícii.


Koľko trvalo, kým vás zákazníci „objavili“?

D. B.: Zo začiatku to išlo slabo. Zákazníci nás objavovali postupne.
M. L.: Výrazná zmena nastala, keď sa na Hlavnej ulici zatvorila konkurenčná predajňa. Vtedy nastal veľký príliv zákazníkov a tí nám väčšinou ostali dodnes.
D. B.: Ďalších kupujúcich sme získali tým, že sme blízko zastávky MHD. Ľudia využívajú čakanie na spoj tým, že si u nás nakúpia a potom sa pohodlne odvezú aj s nákupom domov.
M. L.: Pomáha nám aj to, že na pešej zóne sa konajú rôzne akcie. Kultúrne podujatia, ktoré organizuje mesto aj rôzne občianske združenia, alebo predajné akcie a trhy v súvislosti s rôznymi sviatkami a výročiami. A vtedy mávame dosť zákazníkov, lebo ľudia si kupujú nápoje na osvie­ženie alebo lahôdky na potešenie… (smiech).


Vtedy je dobre robiť ochutnávky…

D. B.: Robíme ich minimálne raz do týždňa. Pripravujeme pre našich zákazníkov ochutnávku výrobkov SABI. Či už je to syr Volovec, Sabinovská tehla alebo Sabinovská hrudka. Cez tieto akcie zákazníkovi poskytujeme aj estetický zážitok pro­stredníctvom aranžovania ponúkanej ochutnávky. Spojenie syra, hrozna a čerstvej zelenej vňate jednoducho podnecujú na ochutnanie.


Reagujú zákazníci aj na cenové akcie?

D. B.: Určite, dnes zákazníci oveľa viac kupujú akciový tovar ako kedysi. Ak to porovnám so situáciou spred dvoch rokov, tak na akcie dnes ľudia reagujú oveľa viac.
M. L.: Ľudia na akcie reagujú viac ako predtým. Preto sa snažíme akcie striedať a robiť ich pre našich zákazníkov zaujímavejšie.
Ktoré SABI výrobky sa vám najviac predávajú?
D. B.: Určite jogurty sú u nás na prvom mieste. Aj ochutené, aj biely jogurt. „Mňam“ sú pre mňa ochutenia jahoda-rebarbora alebo slivka-škorica. Zaujímavý predaj má u nás aj novinka, plnotučné mlieko s opakovane uzatvárateľným viečkom. Pri ochutnávke sme našim zákazníkom ukazovali aj praktickosť tohto balenia a hneď sme zaregistrovali zvýšený záujem.
M. L.: Musím za seba povedať, že svoje miesto pri predaji si zastanú aj bifidové mlieka. Mňa osobne zlákalo ochutenie vanilkové, môžem odporúčať … (smiech). Jedinečné sú naše tvarohové jogurty, s vanilkou, alebo oriešok-karamel, pri ktorých cítite jednotlivé zložky, či už tvaroh,  vanilku alebo oriešok.
 

Čo odkážete tým kolektívom, ktorým sa ešte nepodarilo zvíťaziť vo vašej každoročnej súťaži?

D. B.: Dôležité je asi to, že robíme každodennú prácu tak, aby sa nám nestala stereotypom. Pracujeme tak, aby sa zákazníci u nás cítili dobre a komfortne a aby sa k nám vracali.
M. L.: Práca s ľuďmi je a bola vždy náročná. Dôležité je mať nad vecou nadhľad a radšej reagovať úsmevom na prvotnú nervozitu či vystresovanosť našich kupujúcich. Nakoniec sa v komunikácii všetci obohatíme a o to v konečnom dôsledku aj ide.


Ďakujeme za rozhovor.
 

MILK - AGRO

Varte s chuťou a chutne

otvoriť receptár

Otázky o zdraví

hľadám odpoveď

Čerstvé a chutné akciové produkty nielen vo vašej chladničke.

Súhlasím s pravidlami Ochrany osobných údajov.
Hore