Pani Helena Renčková už 25 rokov pracuje vo firme Milk-Agro a je spokojná. Navyše v septembri bude 25 rokov, čo je zástupkyňou vedúceho predajne pána Renčka, svojho manžela. Ich príbeh ukazuje, že ak sú správne podelené kompetencie, môže to dobre fungovať. V práci dodržiavajú profesionálny prístup, doma však majú „pracovné“ porady osobnejší nádych.
Ako ste začínali vo firme Milk-Agro?
pani Helena Renčková: Keď sa otvorila tretia predajňa, Opal, začala som tam ako predavačka. Po pol roku som dostala možnosť ísť pracovať do predajne číslo 4 na sídlisku. Vtedy tam môj manžel nastúpil ako vedúci predajne. A odvtedy už pracujeme spolu na jednej prevádzke.
Pán Jozef Renčko: Mojich 25 rokov bude tento rok v septembri (smiech).
V obchode takéto dlhé obdobie malo určite aj zaujímavé míľniky, spomínate si na niektoré?
H.R.: Prešli sme si všeličím, od klasického predaja, cez registračné pokladne až po predaj cez počítače, samostatne sa dá spomenúť prechod na eurá.
Ktorý míľnik bol najnáročnejší?
H.R.: Predaj cez počítač. Naša predajňa bola medzi prvými, na ktorej sa testoval počítačový software predaja a my sme boli tí, ktorí testovaním dopĺňali testovací modul, aby to už ostatné predajne mali ľahšie, aby sa čo najviac situácii predaja zachytilo a doplnili sa riešenia.
J.R.: Dnes mladí ľudia vedia pracovať na počítači automaticky, učia sa odmalička. My s manželkou sme sa vtedy museli učiť všetko od začiatku. Od zapnutia počítača, cez základné nastavenia a všetko o programe, cez ktorý sme začali predávať.
Pracujete ako zástupkyňa vedúceho predajne, svojho manžela. Predajňa je hodnotená ako úspešná prevádzka. Ako prebieha samotné riadenie?
H.R: Máme rozdelené kompetencie, to je základ a vieme sa vhodne dopĺňať aj doma aj v práci.
J.R.: Keď som ráno v predajni ja, manželka pracuje poobede alebo opačne. Nie je to o nedôvere k ostatným, veď máme ešte jednu zástupkyňu, s ktorou sme spokojní, sami sme si ju zaučili. Veď viete, sú dovolenky, PN-ky, ale predajňa musí fungovať vždy. Toho sme sa za celé tie roky snažili držať.
Práca nie je pre vás len prácou ale aj koníčkom...
H.R: Mojím krédom je, aby boli zákazníci spokojní, aby sme mali pre nich dostatok kvalitného a pestrého tovaru. Veľmi dôležitá je aj celková hygiena predajne a estetický dojem z plných regálov.
J.R.: Robíme všetko pre to, aby bola spokojná nielen firma, ale hlavne zákazníci a aj predavačky. Motivujeme celý kolektív, aby svojou prácou slúžili ľudom, aby to pre nich nebolo len zamestnanie, ale aj povolanie. A potom, spokojný zákazník nám dodáva energiu do ďalšej práce.
Celý život ste strávili v obchode, medzi ľuďmi, čo je podľa vás najdôležitejšie pri tejto práci?
H.R: Získať a udržať si dôveru zákazníka je najdôležitejšie. Máme tu klientelu starších ľudí, dôchodcov, a to sú ľudia, ktorí tu chodia s napísaným zoznamom a my im pomôžeme s nákupom, poskladáme do tašky a odprevadíme až po dvere, poslúžime im veľmi radi, za čo sú nám povďační a radi sa k nám vracajú.
Ako teda hodnotíte svoje pôsobenie v spoločnosti Milk-Agro po všetkých tých rokoch?
H.R: Nikdy som neoľutovala, že som tu začala pracovať. Firma je perspektívna, stabilná, a od začiatku nastavená pre rodinný život, napríklad otváracími hodinami. Nemáme otvorené v nedeľu, aby rodina mohla byť spolu.
J.R.: Od začiatku platili pravidlá, ktoré sa zo strany vedenia firmy dodržiavali a to bolo pre mňa znakom serióznosti a istoty. Som vďačný za všetky tie roky a keď som ešte tu, znamená to, že aj vedenie firmy je s mojou prácou spokojné (smiech).
Manželia Renčkovci majú plánovaný spoločný odchod do dôchodku a tešia sa na ten deň, aby si ho užili spoločne. Držme im prsty.