13. 06. 2017

Minidenník z Milána

1. deň, 4. 5. 2017– 5. 5. 2017
Nečakaný výlet do Milána bol pre mňa od prvej chvíle veľkým dobrodružstvom. Už cestou som videl nádherné miesta, upútali ma Alpy a pestrá krajina, ktorou sme prechádzali. Tešil som sa na Taliansko, ktoré som ešte nikdy nenavštívil. Náš príchod do Milána bol plný zážitkov. Hneď po príchode nás čakala výborná talianska večera: ochutnali sme rôzne druhy syrov, šunky, mortadellu, špagety, pizzu a hneď sme pocítili, aké je Taliansko chutné. Mali sme hviezdnu spoločnosť, Juraja Kucku, výborného futbalistu. Je to správny chlapík a ako sme neskôr zistili, v Miláne veľmi známy a obľúbený. Milánčania na ulici z našich dresov čítali jeho meno „Kučkaaaaa” a jednoznačne ho poznali. Škoda, že tak fauloval a nevideli sme ho hrať. Do postelí sme padali úplne nadšení a úplne unavení. Ešte som si stihol všimnúť, že som v modernej, veľmi pekne zariadenej izbe. Určite si svoju takto prerobím!

2. deň, 6. 5. 2017
Hneď ráno nás prebudili naozaj bohaté raňajky – mňam! A potom už nás čakala prehliadka mesta vyhliadkovým autobusom. Na toto som sa naozaj veľmi tešil. Sprevádzala nás pani z nášho konzulátu a náš milý Fabio nám to spestril zaujímavými info o Miláne. Mám kopu fotiek, nevedel som, kam pozerať skôr. A potom bol taký obed, ktorého chuť som si normálne zapamätal: talianska pasta, paradajková omáčka a ďalšie dobroty v krásnej reštaurácii. Veľmi som ocenil pozvanie z konzulátu na medzinárodné ekologické podujatie. Bolo zaujímavé vidieť a inšpirovať sa rôznymi „ekonápadmi” z celého sveta. Som rozhodnutý poslať im na ukážku aj naše úžasné „ekoprojekty”, ktoré robíme v škole. Chrániť prírodu, stromy, zvieratá je pre mňa v živote veľmi dôležité. Je pre mňa cťou, že ma tam pozvali a mohol som všetko vidieť. Pozvanie na super palacinku od pani Veroniky nám dalo silu na ďalšie zážitky.

3.deň, 7. 5. 2017
Preskúmali sme Miláno pešo. Zaujalo ma, že sú tu nádherné historické pamiatky, ale tiež som si všimol úplný dopravný chaos. U nás by to bola havária za haváriou a pokuta za pokutou. Ale možno sú práve preto Taliani takí veselí. Metro bez vodiča ma poriadne znepokojilo, stále som dúfal, že nastúpi… Celý deň sme sa tešili na zápas AC Miláno: AS Rím v San Siro, až tá chvíľa nastala! Veľkolepéééé! Úžasná atmosféra, temperamentní diváci – striedavo sa tešili a nadávali. Štadión bol jednoducho parádny – a to hovorím ako hokejista! Zážitok! Naživo je to úplne iný pocit ako z telky!

4.deň, 8. 5. 2017
V našom tele ani hlave už nebolo miesto na žiadne zážitky, ale všetci sme sa tešili na Gardaland. Nie som fanúšikom kolotočov, ale toto bol iný level. Miesto mnohých prekvapení! Výlet ufom s krásnou vyhliadkou, jazda vlakom-mamutom, divoká plavba… super!!! Celí mokrí, veselí, plní ďalších zážitkov sme sa vybrali na cestu domov.

15. deň od návratu 24. 5. 2017
Ešte stále doma rozprávam zážitky z cesty do Milána. Toľko ich je! Mám veľmi rád cestovanie, tak to bola pre mňa úžasná výhra v súťaži Recykluj a vyhraj s firmou Milk-Agro. A za všetko sa chcem poďakovať super ľuďom, ktorých som spoznal, ktorí všetko pripravili, starali sa o nás, bezpečne nás odviezli do Talianska a priviezli domov. Ďakujem Slavovi, Stanke, Fabiovi, Matejovi a všetkým, ktorých som spoznal za úžasných päť dní v Taliansku. Rád pomôžem pri Vašej práci, ak to budete potrebovať, lebo robíte správne a dobré veci.

Váš Filip Čajka, Prešov

MILK - AGRO

Varte s chuťou a chutne

otvoriť receptár

Otázky o zdraví

hľadám odpoveď

Čerstvé a chutné akciové produkty nielen vo vašej chladničke.

Súhlasím s pravidlami Ochrany osobných údajov.