3. decembra 2018 sa znovuotvorila predajňa Milk-Agra v Moldave nad Bodvou, na Námestí Mieru. Celková rekonštrukcia vnútorných aj vonkajších priestorov trvala tri týždne. O tom, čo táto rekonštrukcia priniesla, sme sa porozprávali s vedúcou predajne Ivanou Tóthovou a jej zástupkyňou Simonou Ballokovou.
Ako dlho funguje predajňa na tomto mieste?
Pani vedúca: No, keď začneme počítať, tak pracujem pre spoločnosť Milk-Agro už 15 rokov, na tomto mieste som už 10 rokov, posledných 5 rokov ako vedúca. Začala som ako predavačka, potom som bola zástupkyňa a teraz som vedúca.
Pani zástupkyňa: Predtým tu bola tiež predajňa potravín. Budova bola pôvodná, už si žiadala rozsiahlejšiu rekonštrukciu a veru sme sa jej dočkali. Škoda, že sme si neurobili fotky z toho, ako to vyzeralo predtým...
Rekonštrukcia sa týkala interiéru aj exteriéru?
Pani vedúca: Áno. Opravovala sa strecha, dávali sa nové podlahy, premiestňovali sa steny. Dokonca sa nám celkový rozmer predajne zväčšil, keďže pribudovali zadnú časť.
Pani zástupkyňa: Viete, predtým to bola menšia predajňa s úzkymi chodbičkami, preplnená tovarom. Teraz, keď sa predajňa zväčšila a pribudli aj nové regály a nové pulty, je to veľký rozdiel oproti starému priestoru.
Dostali ste teda všetko nové...
Pani vedúca: Všetko nie (smiech) personál ostal starý! Držíme sa zásady, že čo je dobré treba nechať a čo zlé, vymeniť.
Vy ste počas rekonštrukcie pomáhali na iných prevádzkach?
Pani zástupkyňa: Niektoré naše dievčatá išli vypomáhať na ďalšie prevádzky. Vrátili sa s novými nápadmi, z ktorých niektoré sme už zaviedli aj na našej prevádzke. Potvrdilo sa, že sme tu výborný kolektív, bez neho by sme to tak dobre nezvládli ani nemali výsledky.
Pani vedúca: Keďže celková rekonštrukcia trvala tri týždne, tak sme spolu so zástupkyňou využili tento čas na to, aby sme navštívili s našou obchodnou zástupkyňou Martou Takácsovou iné predajne. A z týchto návštev sme si priniesli inšpirácie. Predtým som si myslela, že už nič nové nemôžem na prevádzke urobiť a po týchto návštevách som zmenila názor. Bolo to pre mňa osobne veľké obohatenie. Spolu so zástupkyňou sme sa poďakovali za túto možnosť pani Takácsovej. Nové možnosti predaja a prínosu pre zákazníkov nám ukázala aj konzultácia s oblastným manažérom Kamilom Schvarczom a návšteva predajne na Hellovej v Košiciach.
Ako po otvorení reagovali vaši zákazníci?
Pani vedúca: Boli radi, že sme konečne otvorili. Chýbali im naše výrobky a niektorí spomenuli, že aj my osobne (smiech). Viete, máme veľkú časť klientely, ktorú poznáme aj po mene, viacerí k nám chodia nakupovať každý deň, aj niekoľkokrát denne. Našťastie rekonštrukcia prebehla rýchlo a efektívne.
Pani zástupkyňa: Aj tržby boli dobré, na porade nás za ne pochválili (smiech). Zväčšenie predajnej plochy prinieslo väčšiu prehľadnosť v sortimente. Uličky sú širšie a mamičky s kočiarikmi majú voľný prechod na pohodlné nakupovanie. A práve vzdušnosť medzi regálmi mamičky ocenili asi najviac. Taktiež pridané pulty s mliečnym tovarom umožňujú zvýšenie ponuky aj množstva tovaru.
Ktorý tovar obľubujú vaši zákazníci?
Pani vedúca: Je to rôzne, napríklad ráno do 7.00 h je to chlieb a pečivo, potom si chodia žiaci alebo ich mamičky kupovať desiatu do školy a tu už pribudnú jogurty, syry a ďalšie mliečne výrobky. Potom prichádzajú tí, ktorí nakupujú potraviny na prípravu obeda, na čo často využívajú našu ponuku v tzv. „hrabacích košoch“. A poobede prichádzajú takí, ktorí si už chcú nakúpiť na ďalší deň.
Pani zástupkyňa: Samozrejme, naši stáli zákazníci kupujú hlavne naše výrobky Sabi, či už jogurty, mlieko, maslo, smotanu alebo obľúbený tvaroh.
Stali ste sa aj predajňou Cash and Carry...
Pani vedúca: Možnosť nákupu vo veľkoobchodných zľavách nám prináša ďalších zákazníkov, ktorí z tohto dôvodu už nemusia cestovať napríklad do Košíc.
Spomeňte aspoň jeden novorealizovaný nápad...
Pani vedúca: Rozbehli sme rezanie syrov na tenké plátky, je o to vysoký záujem...
Ďakujeme za rozhovor.