09. 10. 2018

Predajňa v slepej uličke

Spoločnosť Milk-Agro prevádzkuje 190 predajní. Niektoré sú na mieste, kde by ste ich nečakali. Takou je aj predajňa na Hellovej ulici v Košiciach. S jej vedúcou Katarínou Červenákovou sme sa porozprávali o osobitostiach predajne, aj o oslave výročia…


Prezraďte nám, čo ste to oslavovali?

Naša predajňa oslavovala päťročnú existenciu. Výročie založenia predajne sme si chceli pripomenúť už pred rokom, ale podarilo sa to až teraz. Aspoň to bolo ako také malé jubileum.


Aké boli začiatky predajne a vaše účinkovanie v nej?

Predajňa bola zriadená 10. septembra pred piatimi rokmi. Ja som do týchto priestorov nastúpila po roku fungovania predajne. Pracovala som pre Milk-Agro aj predtým, ale v inej predajni, ktorá dnes už neexistuje. Prišla som ako predavačka, po pol roku som sa stala zástupkyňou a po ďalšom pol roku vedúcou predajne. Vtedy som si vybrala novú zástupkyňu, ktorá už pracovala na tejto predajni ako predavačka. Začiatky boli fakt ťažké, ale so zástupkyňou a mojou mamkou (tiež predavačka) tvoríme zohratý tím, vzájomne sa rešpektujeme, rovnako sme nastavené a napredujeme. Svojim tempom, ale posúvame sa stále dopredu. Bolo nás tu šesť, v niektorých obdobiach aj menej, ale fungovali sme tak, aby naši zákazníci nikdy nepocítili rozdiel. Všetko sme zabezpečili tak, aby sme fungovali na sto percent.


V čom to je, že stále rastiete a napredujete?

Začiatky boli naozaj ťažké. Niekedy som bezradne stála za sklom v predajni a pozerala vonku, ako ľudia prechádzajú okolo nás jedným smerom s prázdnou taškou a späť s plnou. A k nám neprišli. Tým, že naša predajňa je na konci slepej ulice, cudzí ľudia tu nemajú dôvod prísť. Len domáci. A kým to nespoznajú, nezájdu. Nevedia, že máme skvelé produkty. Trápilo ma, že hoci tých ľudí už poznám podľa chôdze, podľa tváre či oblečenia, poznám ich iba spoza skla predajne. Dnu nechodia. Takže sme museli niečo vymyslieť, nájsť spôsob, ako ich dostať do predajne. Bola som presvedčená, že keď raz ochutnajú naše jogurty a trochu sa s nimi spoznáme, že už zostanú našimi zákazníkmi a rozbehne sa to.


V predajni je dosť ľudí, to znamená, že ste naozaj niečo vymysleli…

Začali sme robiť akcie na naše výrobky a každý týždeň sme vyvesovali plagáty s nejakou bomba cenou. Ľudia si ich začali postupne všímať, potom čítať a reagovať na upútavky. A začali k nám chodiť. Zvykli si na čerstvú zeleninu a najmä na výbornú ponuku našich kvalitných mliečnych výrobkov.


Plagáty aj upútavky nie sú len také hocijaké. Sú naozaj veľmi nápadité a pestré. Nedá sa nevšimnúť si ich…

Je s tým dosť roboty, ale nás táto práca baví a vidíme, že to má zmysel. Ľudia si upútavku všimnú, prídu, nakúpia, sú spokojní. A spokojní sme aj my, je to vzájomné.


Takže svojich zákazníkov poznáte takmer po mene.

Áno, mnohých aj po mene. Sme tu ako jedna veľká rodina. Po nejakom čase sme si s kolegyňami robili týždennú štatistiku, koľko cudzích ľudí prišlo do predajne. A za ten týždeň tu neprišiel nijaký cudzí človek. To viete, slepá ulica…


Je to milé, ale aj veľmi náročné. Keď niekoho sklamete, ťažko ho získate späť, však?

Máte pravdu. Snažíme sa svojim prístupom a prácou vyhovieť čo najväčšiemu množstvu kupujúcich a keď sa nám to niekedy nedarí, hľadáme niečo nové, čo by nás spolu posunulo ďalej.
 

Čo podľa vás vaši zákazníci najviac oceňujú?

Páčia sa im naše plagáty a podľa nich aj vedia, čo pre nich chystáme. Pri vstupe do predajne sa často zastavujú pri „hrabacích košoch”, v ktorých majú možnosť vidieť nové výrobky za zaujímavé ceny, prípadne si vyskladať nákup na prípravu bežného obeda (smiech).


Ešte tu vidíme balóniky z oslavy, ako to celé prebiehalo?

Poriadne sme sa na to pripravili. Spolu s našimi dodávateľmi sme pre našich zákazníkov pripravili deň plný zliav a darčekov. Celú predajňu sme vyzdobili a pripravili na oslavu. Už niekoľko dní predtým sme v zákazníkoch vzbudili očakávanie, že to bude poriadna oslava. Keď to prišlo, zákazníci boli „celí paf“ z toho, čo tu uvideli. Ozdoby, mimoriadne zľavy, skvelá atmosféra, darčeky. Oslavovali sme nakoniec spolu celý týždeň a prehodnocovali vzájomné spolunažívanie (smiech). A dodnes sa tešíme z pozitívnej odozvy na našu prácu, na kvalitné výrobky a celkové fungovanie.

Takže ak sa chce, tak sa dá, aj keby to bolo na konci sveta… Celému kolektívu predajne držíme palce a prajeme veľa spokojných zákazníkov.

 

MILK - AGRO

Varte s chuťou a chutne

otvoriť receptár

Otázky o zdraví

hľadám odpoveď
Šetrite naše stromy, prihláste sa do newslettera a pomôžte prírode.

Čerstvé a chutné akciové produkty nielen vo vašej chladničke.

Hore