19. 06. 2018

Dôležité je nevzdávať sa

V Košiciach v časti Šaca sa po rozsiahlej rekonštrukcii v máji tohto roka opäť otvorila predajňa Milk – Agro. O zmenách a vynovených priestoroch predajne sme sa porozprávali s vedúcou predajne pani Ing. Irinou Slotovou.


Ako dlho ste v Šaci?
Asi 17 rokov. Ale priestory, v ktorých je teraz predajňa Milk – Agro, aj predtým slúžili ako priestory predajne potravín. Bola to klasická predajňa, ľudia boli zvyknutí tu nakupovať. Potom pribudli v okolí ďalšie predajne a nám nastali krušné časy. Tržby nám citeľne klesli. Bojovali sme skoro pol roka, skúšali a vymýšľali hocičo. Viete, keď tržby spadnú, ...ale oplatilo sa.


Pol roka je dlhý čas, muselo to byť ťažké. Ako sa vám to podarilo zvrátiť?
Hľadali sme možnosti. Skúšali sme dohodnúť osobitné zľavy na vybraný druh tovaru pre našu predajňu. Bolo to o nápadoch a nevzdávaní sa. A ukázalo sa, že zákazník ocenil hlavne bezkonkurenčné zľavy. Každý vie, že konkurencia musí byť a aj je skoro vo všetkom, ale treba hľadať, v čom môžeme mať výhody a v čom napredovať. Stále treba niečo robiť, niečo skúšať. Jednoducho, nevzdať to, aj keď je to akokeby nezvládnuteľné.


A čo najviac pomohlo?
Pomohla kvalita našich výrobkov, široký sortiment, neustále akcie a ochota personálu. Zákazník ocení, keď sa o neho staráte, keď mu poradíte a vyriešite mu jeho problém (smiech). Naša tvorivosť dostala maximálny priestor, napríklad v súčasnosti ponúkame možnosť zabalenia darčekových košov. Snažíme sa zákazníkovi vyhovieť, aj keď príde poobede a niečo súrne potrebuje, reagujeme pružne, obvoláme našich dodávateľov a zabezpečíme čo potrebuje. Dôležitá je aj šikovnosť vedenia predajne, samotná firma ponúka dosť akcií. Na vedení predajne a samozrejme, aj celého kolektívu je, ako rýchlo a podnikavo reaguje a čo ponúkne zákazníkovi. Taktiež dostatok tovaru je dôležitá skutočnosť. Zákazník čaká, že keď je akcia, tak tovar je k dispozícii, nie že za nim musí čakať. A v konečnom výsledku urobia svoje aj zľavy, ktoré sú príťažlivé a zákazníci na ne reagujú.


Predajňu ste teraz znovu otvorili po rekonštrukcii. Aký bol dôvod na modernizáciu tejto prevádzky?
Odkedy priestory predajne prevzalo Milk – Agro, neudiali sa tu väčšie zmeny. A firma Milk – Agro sa usiluje o neustále zlepšovanie fungovania, k čomu patrí aj vylepšovanie priestorov predajní. Aj zákazníci to očakávajú. Viem, že sa nedá všetko urobiť naraz, preto som rada, že sa do poradia na rekonštrukciu dostala aj naša predajňa.


Predpokladáme, že zákazníci na rekonštrukciu reagovali pozitívne...
Spätná väzba od zákazníkov je pre nás veľmi dôležitá. A bola pozitívna. Po celý čas, keď bola predajňa zatvorená, ľudia zakukovali cez okná, boli zvedaví, čo sa tu robí. Pýtali sa nás, kedy už otvoríme a čo bude nové... A keď sme 3. mája opäť otvorili, boli sme prekvapení z počtu zákazníkov, ktorí sa k nám doslova nahrnuli. Videli sme, že sa tešia a sú spokojní. Zákazníci vidia, že celková plocha predajne sa nezväčšila, ale tým, že máme nové regály, ktoré sú ináč navrhnuté, tak uličky sú voľnejšie, priestranejšie. Cítia sa kultúrnejšie, tá zmena je viditeľná.


Niečo vám po rekonštrukcii pribudlo?
V mäsiarni pribudla ponuka grilovanej kuracinky. A tá pritiahla ďalších kupujúcich. Keď zákazník prechádza predajňou, vôňu čerstvého chleba vystrieda vôňa kuracinky a hneď má lepší pocit.


Ďakujeme za rozhovor

MILK - AGRO

Varte s chuťou a chutne

otvoriť receptár

Otázky o zdraví

hľadám odpoveď

Čerstvé a chutné akciové produkty nielen vo vašej chladničke.

Súhlasím s pravidlami Ochrany osobných údajov.
Hore