14. 01. 2019

Bližšie k zákazníkom

Spoločnosť Milk-Agro v snahe byť čo najbližšie k svojim zákazníkom prevádzkuje 192 vlastných predajní a viac ako 80 autorizovaných predajní. Porozprávali sme sa s jedným z prvých prevádzkovateľov autorizovanej predajne, pánom Jozefom Beňom, majiteľom a konateľom firmy KOTVA.


Spomínate si ešte na začiatky spolupráce so spoločnosťou Milk-Agro?

Samozrejme. Prišiel za mnou pán riaditeľ Kundrát s otázkou, či nechcem ísť do toho. Prevádzkoval som vtedy niekoľko svojich predajní a bol som otvorený všetkému, čo ma mohlo posunúť dopredu. Začali sme spolupracovať, aj keď presnú predstavu o takejto forme spolupráce som nemal. A v tom čase asi ani druhá strana, veď spolupráca je živá vec, musí sa nejaký čas dolaďovať, aby vyhovovala obom stranám. Čiže, neprišlo to len tak, že je to dobrá vec a hurá! Ale ochota dohodnúť sa bola väčšia ako problémy, ktoré bolo treba vyriešiť a výsledkom je osemnásťročná úspešná spolupráca.


Za to obdobie ste vybudovali sieť predajní KOTVA. Koľko predajní prevádzkujete?

Predajne siete KOTVA prevádzkujem už dvadsať rokov, z toho osemnásť v spolupráci so spoločnosťou Milk-Agro. Tri predajne sú v Bardejove, ostatné sú na dedinách v okolí Bardejova, spolu ich je nateraz 16. V nich zamestnávam 77 žien, schválne nehovorím zamestnancov, lebo všetky sú ženy.


Tak to je rarita, ako ich zvládate?

Naučil som sa rozmýšľať ako žena (smiech), vidieť rôzne situácie ich očami. A oceňujem, čo dobre robia, stále ich chválim...


Čo pre vás znamená, že máte autorizované predajne?

To v krátkosti znamená, že mám so spoločnosťou Milk-Agro uzavretú zmluvu, na základe ktorej odoberám od nich tovar v dohodnutom objeme, predávam ho za dohodnuté ceny a pri splnení dohodnutých podmienok, okrem bežného rabatu, dostávam ešte špeciálne zľavy a obratové bonusy. Toto mení bežnú spoluprácu na spoluprácu veľmi úzku a vzájomne výhodnú.


Autorizovaná predajňa má zadefinovanú aj vizuálnu stránku?

V zmluve máme dohodnutú aj povinnosť zachovávať jednotný imidž, ale táto povinnosť je viac právom ako povinnosťou, nakoľko Milk-Agro je dobrá a známa značka a zvyšuje dôveryhodnosť predajne v očiach  zákazníkov. Zároveň pripomína zákazníkom, že si v danej predajni môžu kúpiť prakticky všetky výrobky SABI, tak, ako vo vlastných predajniach Milk-Agro.


Ak vám značka Milk-Agro „priláka“ zákazníkov, musíte za ňu platiť?

Práveže nemusíme, naopak, Milk-Agro nám za určitých podmienok vie poskytnúť pomoc vo forme dodávky regálov, vitrín, chladiacich zariadení a softvéru, ja tieto výhody veľmi nevyužívam, ale v princípe sú autorizovaným predajniam ponúknuté. Tiež nám ponúka prefinancovanie reklamy, výlepu, loga, úpravy interiéru a dodáva nám vytlačené letáky... Zároveň Milk-Agro zohľadňuje autorizované predajne pri zriadzovaní svojich vlastných a umiestňuje ich tak, aby si navzájom nekonkurovali.


Tak to je naozaj výhodná spolupráca. Ale aj tak je náročné udržať sa v konkurenčnom prostredí veľkých nadnárodných reťazcov, zvlášť v regióne s nižšou kúpnou silou...

Veľmi náročné, niekedy si pripadám ako Dávid proti Goliášovi. Musíme tvoriť a vymýšľať, čo nám pomôže. Napríklad naše predajne boli medzi prvými z malých predajní v regióne, ktoré mali skener, musel som sa veľa učiť, zavádzať softvér, stále niečo vylepšovať. Takmer každý rok zriaďujeme novú predajničku, školíme personál. Tento rok sme zriadili novú predajňu v Gaboltove, v ktorom je iba 600 obyvateľov, ale je tam pošta, lekár a škola, takže spádová oblasť už počíta 3000 ľudí... A predajne máme podelené do buniek po 4, musia si pomáhať aj personálne, aj technicky, aj fyzicky, aj tovar si posúvajú, ak niektorá vypredá a iná nie.


Aj o tom ste prednášali na medzinárodnej konferencii?

V novembri bola v Bratislave konferencia Intraco, rozprával som tam najmä o cenách a cenotvorbe. Je to nanajvýš aktuálna téma, lebo v najbližšom období bude veľký tlak na ceny. Rastie minimálna mzda a aj odvody, zvyšujú sa ceny energií a pribudla daň z obratu, ktorú považujeme za nesystémovú a pre mnohých bude likvidačná, ak ceny nedvihnú.

V takejto situácii sa úzka spolupráca medzi firmami stáva ešte naliehavejšou. Prajeme vám aj spoločnosti Milk-Agro ešte viac autorizovaných predajní...

MILK - AGRO

Varte s chuťou a chutne

otvoriť receptár

Otázky o zdraví

hľadám odpoveď

Čerstvé a chutné akciové produkty nielen vo vašej chladničke.

+ každý týždeň BONUS v podobe lahodného receptu

Súhlasím s pravidlami Ochrany osobných údajov.
© 2019 MILK - AGRO | Všeobecné vyhlásenie | Ochrana osobných údajov | Design by SIXNET

Získajte

akcie do vášho e-mailu každý týždeň.

Chcem akcie
Hore